Sformułowanie zarządzanie definiuje zbiór czynności opisujących działanie spółki. W każdej korporacji mogą być stosowane rozmaite systemy. Najbardziej ogólne jest zarządzanie bhp bazujące na normie ISO 9001.
W organizacji system zarządzania usprawnia efektywność spółki, pozwala zainicjować stałe poprawianie procesów, polepszyć wizerunek, zwiększyć zadowolenie klientów, obniżyć koszt działalności, zwiększyć zaangażowanie pracowników, zmniejszyć główne niezgodności, osiągnąć wymaganą jakość wykonywanych działań, zagwarantować efektywny przepływ wiadomości i uregulować zarządzanie przedsiębiorstwem. Wprowadzenie i zasięg systemu zarządzania organizacją powinien być bezwzględnie strategiczną decyzją kierownictwa. Przyjęty system powinno się udokumentować w postaci księgi, opisów procesów. Wszelakie dokumenty winny być wykonane przez wykształconych, w danej dziedzinie, pracowników firmy.
Systemy zarządzania projektowane są na bazie wymagań podanych w różnych normach, chociaż dozwolone jest przygotowywanie sprawnych systemów bez odnoszenia się do zaleceń zawartych w danych standardach. Systemy zarządzania zawierają z reguły następujące obszary: wymagania ogólne, nadzór nad dokumentami, odpowiedzialność najwyższego kierownictwa, skoncentrowanie się na użytkownika, zagwarantowanie zasobów, uczenie się, warunki pracy, konstruowanie, zakupy, nadzorowanie, badanie spełnienia wymaga i oczekiwa klienta, ciągłe doskonalenie, działania korygujące, działania zapobiegawcze. Polecane jest użycie w zarządzaniu organizacji systemów bazodanowych, które umożliwiają efektywne zarządzanie projektami, optymalne wykorzystanie zasobów, analizę procesów biznesowych, analizę projektów, redukcję kosztów działań a także synchronizację różnych czynności.
Dla potrzeb skutecznego zarządzania konieczne są stosowne informacje, które winny być solidne, rzetelne, aktualne i rzeczowe. Ocena danych to procedura przetwarzania powyższych danych celem zdobycia rzeczowych wniosków. Zależnie od wariantu danych powinno to pociągać za sobą używanie właściwych narzędzi, np. wykres Ishikawy, wykres Pareto-Lorenza, karta kontrolna Shewharta. Każde kluczowe decyzje w spółce powinny być podejmowane na podstawie analizy danych generowanych z różnorodnych źródeł. Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania znaczy nieustające i nieustające prace z zamiarem podwyższenia prawdopodobieństwa wzrostu satysfakcji konsumenta. W celu ustawicznego doskonalenia projektów systemu zarządzania wykorzystywane są, zaprezentowane poniżej metody. Metody przymusowe, takie jak analizy działań zapobiegawczych a także badanie satysfakcji klienta. Metody stosowane dodatkowo, których zastosowanie zależne jest od specyfiki oraz potencjału techniczno-ekonomicznego danej przedsiębiorstwa, na przykład metoda PDCA, 5s, Kanban, odchudzone wytwarzanie. Wynikiem stałego doskonalenia jest rozpoczynanie usprawnień, dla poprawy efektywności zarządzania oraz funkcjonowania przedsiębiorstwa.